MXdN on CBS sports network

Related:
Create New Tag

10/1/2018 7:38 AM

saw a lot of posts wondering how to watch so just saw this to confirm it smile

https://areyouwatchingthis.com/tv/stations/cbssn-cbs-sports-network

|

10/1/2018 7:41 AM

Thanks!

|

No brains, No headaches.

10/1/2018 7:43 AM

Thank you!

Assuming those are EST?

|

10/1/2018 8:02 AM

slipdog wrote:

Thank you!

Assuming those are EST?

yeah I'd say so

|

10/1/2018 8:03 AM
Edited Date/Time: 10/1/2018 8:03 AM

Posted this in the RedBud Is Ready thread.

Here's the TV schedule EDT.

Sunday October 7th

Photo

Sunday October 8th

Photo

MXGP-TV.COM Schedule

Photo

|

"Sorry Goose, but it's time to buzz the tower."

10/1/2018 8:09 AM
Edited Date/Time: 10/1/2018 8:11 AM

You can also buy the weekend pass off MXGP-TV.com to watch Saturday qualifying, Sunday B-main, and all 3 motos for $30. I'm buying that since Saturday we'll get a qualifier with Tomac and Herlings going head to head.

|

10/1/2018 8:12 AM

greenmx5 wrote:

You can also buy the weekend pass off MXGP-TV.com to watch Saturday qualifying, Sunday B-main, and all 3 motos for $30. I'm buying that since Saturday we'll get a qualifier with Tomac and Herlings going head to head.

And Friday team introductions.

|

"Sorry Goose, but it's time to buzz the tower."

10/1/2018 8:14 AM
Edited Date/Time: 10/1/2018 8:14 AM

This article includes the online schedule for those that buy the MXGP-tv pass

https://racerxonline.com/2018/10/01/how-to-watch-motocross-of-nations

|

10/1/2018 8:28 AM

Thanks ! DVR set. ( If you're in So Cal and have cox it's channel 1314 )

|

10/1/2018 8:38 AM

No CBS sports available in my area.

Paw Paw

|

10/1/2018 8:47 AM

oh hell yeah, gonna make it a day drunk kind of day. thanks for the sched bro

|

10/1/2018 8:51 AM

peelout wrote:

oh hell yeah, gonna make it a day drunk kind of day. thanks for the sched bro

You Monday morning.

Photo

|

"Sorry Goose, but it's time to buzz the tower."

10/1/2018 8:54 AM

peelout wrote:

oh hell yeah, gonna make it a day drunk kind of day. thanks for the sched bro

-MAVERICK- wrote:

You Monday morning.

Photo

Where’s Meg?

|

10/1/2018 9:01 AM

peelout wrote:

oh hell yeah, gonna make it a day drunk kind of day. thanks for the sched bro

-MAVERICK- wrote:

You Monday morning.

Photo

ML512 wrote:

Where’s Meg?

Someone's got to pick up the slack lol.

|

"Sorry Goose, but it's time to buzz the tower."

10/1/2018 9:06 AM

since I haven't used the MXGP app before, does anyone know if all the stuff they're streaming can also be watched later? similar to how the NBCSN gold app works? I work Saturdays so wont be able to see all the qualifying live, but definitely want to watch it all.

|

10/1/2018 9:13 AM
Edited Date/Time: 10/1/2018 9:23 AM

pkiczuk wrote:

since I haven't used the MXGP app before, does anyone know if all the stuff they're streaming can also be watched later? similar to how the NBCSN gold app works? I work Saturdays so wont be able to see all the qualifying live, but definitely want to watch it all.

You'll be able to watch later at your convenience. Just have to create a free account on mxgp-tv.com in order to be able purchase the event. After that you're good to go.

Edit: I just logged in my mxgp-tv.com account and under the 2018 MXdN event I purchased it says that it expires on Sun 14 Oct, 2018. I thought for sure we were able to watch it as many times as we wanted after the event was over but that doesn't appear to be the case.

Maybe because it's the MXdN? Pretty certain the regular MXGP rounds are available to watch again for a couple of years if you purchased a single event or the yearly pass. Not sure why you can't with this event.

|

"Sorry Goose, but it's time to buzz the tower."

10/1/2018 9:34 AM

you can create a youtube tv account for free and get 7 days of service. Just cancel the subscription right away. CBS sports is on their list of channels.

|

10/1/2018 12:11 PM

greenmx5 wrote:

You can also buy the weekend pass off MXGP-TV.com to watch Saturday qualifying, Sunday B-main, and all 3 motos for $30. I'm buying that since Saturday we'll get a qualifier with Tomac and Herlings going head to head.

-MAVERICK- wrote:

And Friday team introductions.

And Paul Malin.

|

Ride like a girl!!!
2016 KTM 500 EXC-F
Current project: 2007 Kawasaki KX250-R7 retro build
Current project #2: 1987 Kawasaki KX250-E1 rider/racer resto
1989 KX125 resto
1987 RM250 resto

10/1/2018 1:34 PM

Is the CBSSports coverage live? Im so strapped for $$$ this month i dont really have the extra cash to purchase it on MXGPTV.

|

-OC
"Feed The Bull"
Twitter: @ocscottie | Facebook

10/1/2018 1:37 PM

My guide shows only Sunday

PST Times:

10am
11:30AM
1pm

|

-OC
"Feed The Bull"
Twitter: @ocscottie | Facebook

10/1/2018 1:38 PM

ocscottie wrote:

Is the CBSSports coverage live? Im so strapped for $$$ this month i dont really have the extra cash to purchase it on MXGPTV.

Posted the schedule higher up. It's airing live but will most likely be littered full of TV commercial if you can deal with that.

That said you'll miss the qualifying races Saturday.

|

"Sorry Goose, but it's time to buzz the tower."

10/1/2018 1:46 PM

ocscottie wrote:

Is the CBSSports coverage live? Im so strapped for $$$ this month i dont really have the extra cash to purchase it on MXGPTV.

-MAVERICK- wrote:

Posted the schedule higher up. It's airing live but will most likely be littered full of TV commercial if you can deal with that.

That said you'll miss the qualifying races Saturday.

Fuck i might have to bite the bullet and just purchase it. Its only $30?

|

-OC
"Feed The Bull"
Twitter: @ocscottie | Facebook

10/1/2018 1:47 PM

btw Mav, there is also a F1 race this weekend, but it does not interfere with the MXDN.

|

-OC
"Feed The Bull"
Twitter: @ocscottie | Facebook

10/1/2018 1:56 PM

ocscottie wrote:

Is the CBSSports coverage live? Im so strapped for $$$ this month i dont really have the extra cash to purchase it on MXGPTV.

-MAVERICK- wrote:

Posted the schedule higher up. It's airing live but will most likely be littered full of TV commercial if you can deal with that.

That said you'll miss the qualifying races Saturday.

ocscottie wrote:

Fuck i might have to bite the bullet and just purchase it. Its only $30?

Yep. Only $30 for the 3 days.

As for F1, I know. Believe it or not it's easier for me to watch the races like Japan at 1am than Russia at 7am. Sleeping pattern sucks. Kind of lost a bit of interest with how the points are.

|

"Sorry Goose, but it's time to buzz the tower."

10/1/2018 2:12 PM

Just ordered it, Im all set, thx Mav.

|

-OC
"Feed The Bull"
Twitter: @ocscottie | Facebook

10/1/2018 2:16 PM

I cant wait.

|

10/1/2018 2:16 PM

-MAVERICK- wrote:

Posted the schedule higher up. It's airing live but will most likely be littered full of TV commercial if you can deal with that.

That said you'll miss the qualifying races Saturday.

ocscottie wrote:

Fuck i might have to bite the bullet and just purchase it. Its only $30?

-MAVERICK- wrote:

Yep. Only $30 for the 3 days.

As for F1, I know. Believe it or not it's easier for me to watch the races like Japan at 1am than Russia at 7am. Sleeping pattern sucks. Kind of lost a bit of interest with how the points are.

Yep all we can hope for is any type of dnf for ham pussy. But with way things been this year unlikely unless Kimi takes him out!!!

|

10/1/2018 2:23 PM

CBS Sports is also available on PSVue.

|

No brains, No headaches.

10/1/2018 2:24 PM

ocscottie wrote:

Fuck i might have to bite the bullet and just purchase it. Its only $30?

-MAVERICK- wrote:

Yep. Only $30 for the 3 days.

As for F1, I know. Believe it or not it's easier for me to watch the races like Japan at 1am than Russia at 7am. Sleeping pattern sucks. Kind of lost a bit of interest with how the points are.

mauidex wrote:

Yep all we can hope for is any type of dnf for ham pussy. But with way things been this year unlikely unless Kimi takes him out!!!

There's always Verstappen. He could always take him out. Was pretty good at doing that last year.

Sadly it looks like the season is done but that's another topic.

Back to moto.

|

"Sorry Goose, but it's time to buzz the tower."

10/1/2018 4:09 PM

So, I was given a smartstream box from a client last week. I’m not too good at usin the sumbich yet, but any idea if MXDN can be streamed on it?

|